Demonstrace stínování v Javě 3D — Jasperův zápisník

Přejít na obsah | Přejít na menu


Demonstrace stínování v Javě 3D

Čas 7. 1. 2008 v 20.52 Kategorie Programování, Škola

Po prvním projektu do ZPG dávám k dispozici také zdrojové kódy druhého projektu. Stejně jako u prvního projektu bylo zadání vytvořit Java Applet, který bude demonstrovat nějaký algoritmus z oblasti počítačové grafiky. Konkrétní téma jsme si opět měli vymyslet sami.

Demonstrace stínování v Java 3D

Tento program slouží k demonstraci stínování. K dispozici jsou 2 metody – Gouraudovo a konstantní stínování. Z dalších možností uvedu například možnost zapínat a vypínat antialiasing, možnost ovládat scénu myší, možnost měnit jednotlivé barvy objektů, světel atd… Původním plánem bylo veškeré stínování počítat ručně, ale z důvodu nedostatku času jsem použil metody implementované v Javě 3D. Popravdě jsem od tohoto projektu velké hodnocení neočekával, protože to je vlastně jen použití API Java 3D, skoro nic tam ručně nevypočítávám, navíc je to programované strašně narychlo (deadline byl v neděli o půlnoci, začal jsem v soboru večer). Výsledné hodnocení však předčilo mé očekávání, dostal jsem dokonce nějaký bodík navíc, a pokud bych implementoval ještě osvětlení Phongovou metodou, bylo by ještě větší.

Stejně jako minule si tento applet můžete spustit (musíte mít nainstalovanou Javu 3D) přímo na těchto stránkách nebo stáhnout celý projekt včetně zdrojových kódů, uživatelské a programátorské dokumentace a vlastního spustitelného appletu.


Tento příspěvek byl publikován dne 7. 1. 2008 v 20:52 v rubrice Programování, Škola.
Komentáře můžete sledovat přes RSS 2.0 kanál.
Můžete zanechat komentář nebo trackback z vašeho webu.

Zanechte komentář

Avatary zajišťovány službou Gravatar.
Váš první komentář musí schválit správce, další již lze psát volně.