Rasterizace kružnice v Javě
23. 11. 2007 000 12.07 Programování, Škola
Minulý týden jsem úspěšně odevzdal projekt do ZPG. Zadání bylo naprogramovat Java Applet, který bude demonstrovat nějaký algoritmus z počítačové grafiky. Applet měl být zpracován tak, aby se dal využít jako ukázkový příklad v tomto předmětu v dalších letech.
Vymyslel jsem si téma na demonstraci různých metod rasterizace kružnice (výpočet polohy jednotlivých bodů v rastru). Tím jsem se částečně zabýval už v bakalářce, ale o tom až jindy… Celkem jsou v mém appletu k dispozici 4 metody rasterizace. První tři vycházejí z obecné rovnice kružnice a liší se pouze způsobem vykreslováním (2, 4 a 8souměrné). Poslední pracuje na principu Bresenhamova algoritmu a je nejpřesnější, jelikož pracuje pouze s celočíselnou aritmetikou a nedochází proto z nepřesnostem vlivem zaokrouhlování. Applet má i další funkce, např. možnost měnit velikost a odstín mřížky, nastavení barev kružnic, zobrazení pomocných os a další.
Pokud by měl někdo zájem, tak na této stránce si může spustit applet. Stáhnout si můžete také celý projekt včetně zdrojových kódů, uživatelské a programátorské dokumentace a vlastního spustitelného appletu (lze spouštět i jako Java aplikaci).
Tweet
Pěkný pěkný :) Budu muset začíát víc studovat alogorytmy…
Btw na tvuj blog jsem přišel pomocí refereru :)
Já bych měl taky začít více studovat :D Do konce roku musí být hotový druhý projekt, který už by měl být složitější. Něco se 3D, stínování a tak…