Rasterizace kružnice v Javě — Jasperův zápisník

Přejít na obsah | Přejít na menu


Rasterizace kružnice v Javě

Čas 23. 11. 2007 000 12.07 Kategorie Programování, Škola

Minulý týden jsem úspěšně odevzdal projekt do ZPG. Zadání bylo naprogramovat Java Applet, který bude demonstrovat nějaký algoritmus z počítačové grafiky. Applet měl být zpracován tak, aby se dal využít jako ukázkový příklad v tomto předmětu v dalších letech.

Screenshot appletu

Vymyslel jsem si téma na demonstraci různých metod rasterizace kružnice (výpočet polohy jednotlivých bodů v rastru). Tím jsem se částečně zabýval už v bakalářce, ale o tom až jindy… Celkem jsou v mém appletu k dispozici 4 metody rasterizace. První tři vycházejí z obecné rovnice kružnice a liší se pouze způsobem vykreslováním (2, 4 a 8souměrné). Poslední pracuje na principu Bresenhamova algoritmu a je nejpřesnější, jelikož pracuje pouze s celočíselnou aritmetikou a nedochází proto z nepřesnostem vlivem zaokrouhlování. Applet má i další funkce, např. možnost měnit velikost a odstín mřížky, nastavení barev kružnic, zobrazení pomocných os a další.

Pokud by měl někdo zájem, tak na této stránce si může spustit applet. Stáhnout si můžete také celý projekt včetně zdrojových kódů, uživatelské a programátorské dokumentace a vlastního spustitelného appletu (lze spouštět i jako Java aplikaci).


Tento příspěvek byl publikován dne 23. 11. 2007 v 12:07 v rubrice Programování, Škola.
Komentáře můžete sledovat přes RSS 2.0 kanál.
Můžete zanechat komentář nebo trackback z vašeho webu.

2 komentářů k příspěvku “Rasterizace kružnice v Javě”

  1. Hrach napsal:

    Pěkný pěkný :) Budu muset začíát víc studovat alogorytmy…

    Btw na tvuj blog jsem přišel pomocí refereru :)

  2. Jasper napsal:

    Já bych měl taky začít více studovat :D Do konce roku musí být hotový druhý projekt, který už by měl být složitější. Něco se 3D, stínování a tak…

Zanechte komentář

Avatary zajišťovány službou Gravatar.
Váš první komentář musí schválit správce, další již lze psát volně.